fredag 28. november 2008

Ting som blir oversett.

Jeg undres.. Vokser vi opp for fort og går glipp av de små tingene
som smetter unna i det tiden flyr av sted?
OG; Er vi for målbevisste på akkurat én ting at vi glemmer
om det faktisk er andre ting vi kan få ut av livet?

Okok, dette blir et nokså rart innlegg, med tanke
på hva jeg pleier å skrive (å dette er ikke vanlig for meg),
men dette er sånn delvis ting jeg har tenkt på en god stund.

Hva hvis vi i ung alder finner ut hva vi vil (som voksen)
og vi fokuserer kun på det.. Da vil vi ikke ha sinnet åpent for
andre idèer, men heller sitte fast på den samme gamle. Hvordan skal
vi da vite at dette er hva jeg vil, dette er hva jeg vil vie livet til
og ha som "hobby"? Er vi spontane nok til å forandre mening
og ønske i siste liten før vi begir oss ut på noe vi kanskje noen
år senere kan angre på?

På filmer, i bøker, i serier og i det virkelige livet, så
er det hele tiden noen som blir dumpet fordi kjæresten
leter etter den rett. Å selv om han/hun elsker
kjæresten sin, så velger fremdeles han eller hun å lete
etter den rette uten å kanskje vite at den rette er rett
under nesa på han/henne. Hva vil vi i så fall da få igjen ut av å
lete etter det; et knust hjerte og et søkende?
Hvordan skal man vite eksakt om man har funnet den rette eller ikke?

1 kommentar:

Kalle sa...

Du vet ikke om du har funnet den rette før du har oppnådd LYKKE.

Og lykke er noe noen oppnår i slutten av livet, lykke er en følelse om vellykkethet. Dvs. at du kun oppnår lykke ved å føle at du har utrettet det du skulle i dette livet.

Det er nå mine tanker.