søndag 25. januar 2009

Vinter er teit.

Klokken seks kom jeg hjem fra mamma. Det første jeg fikk
se var en mur av snø langs hele veien. Det var ikke mulig å kjøre
inn til garasjen eller porten - hele plassen var dekket av en halv
meter snø. Jeg og Vetle måtte bare hoppe ut av bilen og
kave oss gjennom all snøen, og siden porten ikke kunne åpnes
(på grunn av snøen på begge sidene), så måtte vi hoppe over gjerdet.
Bare på den korte avstanden, så rakk jeg å bli kliss våt fra skotuppen til
over knærne.

Pappa har igjen blitt syk (feber, influensa) og har derfor
ikke måkt snø utenfor eller rydda på kjøkkenet. Det så ut som om
han hadde brukt kjøkkenet flittig i en måned uten å rydde, men
han har bare vært alene siden fredag. Han ba så meg om å rydde
kjøkkenet og kjøleskapet (ettersom han selv ikke hadde tatt ut
mat som det virkelig var på tide å ta ut) og ba Vetle måke ute.
Hardt arbeid. Jeg har stått på kjøkkenet siden seks, så nå
er jeg rimelig sliten og drittlei.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe takk! Jeg gjør faktisk akkurat det nå. Kaster først alle klæra opp i senga og bretter det pent inn i skapet, så tar jeg all søppel i poser og kaster ut, og gjør det samme med ting som skal på loftet ;)

Anonym sa...

Jeg pleier aldri å ha det rotete, det bare er sånn nå fordi jeg akkurat har bytta rom ;)