søndag 14. september 2008

Fobier

Det finnes utrolig mange rare fobier.
Her har jeg plukket ut noen av de rareste jeg fant;

  • Allodoksafobi – Angst for meninger
    Jeg synes denne virket litt pussig, ettersom vi alle har egne meninger.
    Før vi deler andres meninger, så har vi jo våre egne.


  • Ambulofobi – Angst for å spasere
    Du vil ikke komme deg så fryktelig langt.
    Bokstavelig talt.


  • Arachibutyrofobi – Angst for at
    peanøttsmør skal sette seg fast i ganen

    Jasså?

  • Novercafobi – Angst for svigermødre
    Beklager, men jeg lo litt da jeg leste denne.

  • Phronemofobi – Angst for å tenke
    Med denne fobien, så vil du nok heller ikke komme deg så langt.

  • Panfobi – Angst for alt
    Ja, det er nok forferdelig. . .

2 kommentarer:

Kalle sa...

Tror pappa og mamma har novercafobi...

Synnøve sa...

hah, jeg tror det er mange som har den fobien. :)