torsdag 11. september 2008

11. September

Heisann. I dag har jeg egentlig hatt en veldig slitsom dag.
Jeg sluttet 15:00 på skolen, kom hjem, laget middag, kuttet opp masse frukt
(-som jeg så spiste) og laget jordbærsaft. Ja, tenk! Jeg har laget jordbærsaft.
Den ble veldig god, faktisk. Bortsett fra at denne dagen har
vært slitsom, så har jeg hatt det strålende.

Jeg håper dere er klar over hvilken dag det er i dag. Vi alle
husker hendelesen for sju år siden...


WORLD TRADE CENTER!














Den 11. september 2001, klokken 08.48
ble WTC I truffet av American Airlines
flight 11 mellom 94. og 99. etasje.
Etter å ha brent i 57 minutter (klokken 09.59) faller WTC II
sammen foran verdens øyne. Klokken 10.28,
etter å ha stått i 102 minutter, kollapset også WTC I.
I alt 2749 mennesker ble drept i angrepet, 2.650 i WTC
(inklusive 343 brannmenn som gikk inn i bygningene før de raste)
og 99 personer i de to flyene (Ikke innkludert gjerningsmennene).
20 personer kom ut med livet i behold.

Ground Zero er tomten der tvillingtårnene
World Trade Center stod inntil de ble ødelagt i

terrorangrepet 11. september.
På Ground Zero skal det bygges et minnesmerke og et nytt tårn,
«Freedom Tower» som vil være høyere
når man tar med antennen og spiren.

3 kommentarer:

Ulrikke sa...

Jeg synes det er trist. :/
Bra informert, formulert og skrevet. :)

Synnøve sa...

Det er fryktelig trist.
Jeg skal ikke ta på meg æren for
skrivingen. Jeg har bare limt inn noen setninger jeg fant rundt om kring. - Gjort dem litt kortere å sånt, så mine ord er det ikke.

Anonym sa...

Jeg har vært der de raste, skrytskryt. Eller det var bare mess da men.