onsdag 10. desember 2008

Gina Tricot

På søndag satt jeg og surfet på www.ginatricot.com
da jeg fant et skjørt jeg syntes var så fint. Jeg endte
opp med å bestille det og i dag kom pakken.

























HER KAN DU SE SKJØRTET MITT :D

Det ser nesten litt kjedelig ut på det bildet,
men det er veldig fint.
(https://www.ginatricot.com/#/product/25450900)















I det siste har jeg øvd litt på å skrive alvisk.

Det er ikke store greiene, og jeg har bare hermet
etter et bilde på nettet...

5 kommentarer:

Steffen H. Kjørsvik sa...

Kult :]
Du må gå på skolen med det skjørtet på skolen en gang så jeg får sett det personlig ;)
Men ser veldig søtt å fint ut da.

Og skrive alvisk ser litt 'fønki' ut.
Er det et eget språk, eller er det bare en skrift-type? Hadde vært kult å prøve ^^.

Synnøve sa...

Det kan jeg, men det blir nok en stund til (det er jo så kaldt ute).

J.R.R. Tolkien oppfant det
alviske språket. Det er sammensatt
av "biter" fra andre språk.

Ulrikke sa...

Synes det var et svært så søtt og enkelt skjørt, det var veldig fint. :)

*Ida* sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
*Ida* sa...

Det du øver på å skrive er en frase på "alvisk" skrevet med tengwarbokstaver^^

Tengwar er et lydalfabet, slikt som vårt eget, og man kan dermed hoppe lett fra det ene til det andre.(veldig lett når du først har pugga konsonantene, jeg lærte meg å skrive vanlige norske tekster med tengwar på noen få timer)

"alvisk" er som regel det ordet folk bruker på enten quenya eller sindarin, som var tolkiens to versjoner av alvenes språk. av disse er det vel bare quenya som er fullt satt opp med gramatikk og regeler og slikt. men godt mulig jeg tar feil... det var hvertfall det han jobba mest med. teksten her er ikke på noen av dem, men på svartmål(som tolkien aldri utvikla som et eget språk, men bare konstruerte fraser av, slik som han gjorde med blant annet dvergenes språk) skrevet med tengwarbokstavene. grusomt språk^^

forresten så kan det kanskje virke litt merkelig at jeg leser bloggen din, men synes du skriver bra. og jeg surra meg inn hit via en kommentar på din kjære søsters blogg ^^